החזון

החזון

בשביל הבנים הינו מפעל הנצחה לאומי פעיל לזכרם של הלוחמים בני העדה הדרוזית שנפלו בכל מערכות ישראל. מפעל "בשביל הבנים" יבנה מסורת של שנתיים שיחשפו בפני הציבור הישראלי, את התרומה של העדה הדרוזית לחברה בישראל, את התרבות והמסורת עתיקת היומין של העדה ואת סיפור השתלבותה ברקמת החיים של החברה בישראל. אירועי "בשביל הבנים" יתנו הזדמנות לקהל רחב ומגוון להביע הזדהות ותמיכה בבני המשפחות השכולות ולהכיר מקרוב את בני העדה ואת אורחות חייהם - וזאת באווירה של אחווה מקרבת לבבות ובמסגרת בילוי ופעילות בחיק הטבע על רקע נופי הגליל והעמקים הסובבים את הכפרים הדרוזים. 

הדרך
  • הכשרת שביל על בסיס דרכי נוף קיימות, אשר ייסוב את כל הכפרים הדרוזיים - מהכרמל דרך הגליל ועד נבי שועיב. השביל יסומן ויוכשר כמסלול  טיולים, ריצה ורכיבה על גבי אופניים. שביל הבנים יוכשר לעריכת אירועים חברתיים וספורטיביים מאורגנים ורחבי היקף גם לאירועים פרטיים שיתקיימו במהלך השנה כולה. 
     
  • במסלול ישולבו נקודות תצפית ומצפורים, שמהם ניתן יהיה לצפות על הנופים המרהיבים העוטפים את הכפרים הדרוזיים. מנקודות התצפית ניתן יהיה להשקיף על נקודות ואתרים המלמדים על ראשית ההתיישבות הדרוזית בישראל, על הברית שנכרתה בין העדה לבין המדינה עם תקומתה ועל אורח חייה. 
     
  • בנקודות התצפית והמצפורים יונצח זכרם של חללי העדה בציון פועלם וזיקתם למקום, ובמטרה להנחיל את ערכי המופת של אומץ, גבורה, נאמנות, אחריות הדדית ואחווה שאפיינו את דרכם. 
  • ארגון אירוע מרכזי שנתי של מרוץ אופניים וריצה במגוון מסלולים לאורך שביל הבנים. המרוץ ייערך בכל שנה במטרה לבסס מסורת של הנצחה ומסגרת להידוק הקשרים בין כפרי הדרוזים ובני העדה לבין כלל הציבור בישראל.